کاهش نرخ ازدواج متاثر از نبود شغل پایدار است
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کاهش نرخ ازدواج متاثر از نبود شغل پایدار است
نوشته شده در چهار شنبه 1 آذر 1391
بازدید : 196
نویسنده : محمدرضا علیمردانی

 

علیمردانی: کاهش نرخ ازدواج متاثر از نبود شغل پایدار است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به کاهش نرخ ازدواج در سال ۹۰ گفت: عملکرد دولت و سازمان‌های مسئول در رابطه با کاهش سن ازدواج و افزایش میزان ازدواج مطلوب نیست.

محسن علیمردانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: آمارهای منتشر شده از سوی سازمان ثبت احوال بیانگر رشد ۱.۷ درصدی ازدواج در سال ۹۰ و همچنین افزایش سن ازدواج است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در سال‌های اخیر دولت مبالغ تسهیلات مربوط به ازدواج را افزایش داده که این کار به نوبه خود اقدام مثبتی به شمار می‌رود، اما این موضوع  کمک زیادی به افزایش نرخ ازدواج در جامعه نکرده است.

وی دارا بودن شغل پایدار را مهمترین فاکتور در افزایش تمایل جوانان به ازدواج دانست و تصریح کرد: اقدامات فرهنگی و اجتماعی در مورد اشاعه و ترویج ازدواج زمانی پاسخگو است  که مساله بیکاری جوانان حل شود و دولت برای جوانان اشتغال پایدار ایجاد کند.

علیمردانی تاکید کرد: اگر مساله بیکاری در جامعه حل نشود، در آینده نزدیک شاهد بالا رفتن بیشتر سن ازدواج و کاهش نرخ ازدواج در کشور خواهیم بود.

این نماینده مجلس نهم با مد نظر قرار دادن تسهیلات دولت در خصوص ازدواج اظهار داشت: وام ازدواج و امکاناتی مانند مسکن مهر زمانی در افزایش ازدواج تاثیر دارد که جوانان بتوانند اقساط مربوط به آنها را پرداخت کنند و قطعاً تا زمانی که شغل و درآمد پایدار نداشته باشند، نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مورد عملکرد نهادهایی مانند وزارت ورزش و جوانان در ترویج ازدواج یادآور شد: عملکرد این وزارتخانه در فرهنگ‌سازی ازدواج و انتخاب شایسته تاثیراتی داشته  اما تا زمانی که مساله اشتغال جوانان به صورت جدی حل نشود، این قبیل فرهنگ‌سازی‌ها راه به جایی نخواهد برد./

 




:: برچسب‌ها: کاهش نرخ ازدواج متاثر از نبود شغل پایدار است ,



مطالب مرتبط با این پست
.